Pozycjonowanie jest dzisiaj jedną z najczęściej zamawianych metod reklamowych przez wiele firm. Czy jednak będzie ono dobrym wyborem dla biznesów skupiających się na lokalnej działalności? Wyjaśniamy, czym dokładnie jest pozycjonowanie i czy sprawdzi się ono również dla biznesów skupionych na konkretnych miastach i regionach.
Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu?
Termin jak pozycjonowanie odnosi się do rodzaju działań reklamowych w wyszukiwarkach internetowych, głównie w Google. Jego zadaniem jest przede wszystkim prezentacja promowanej strony na wysokiej pozycji, która dotyczy wyników wyszukiwania prezentowanych w wyszukiwarce.
Gdy strona znajduje się na wysokiej pozycji, w takim przypadku natychmiast przyciąga ona wzrok internautów, co powoduje, że jest ona dobrze widoczna i dzięki temu może również wchodzić na nią więcej zainteresowanych osób.
Strona o wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google może zatem przynosić jeszcze lepsze zyski.
Pozycjonowanie strony lokalnej – czy jest możliwe?
Pozycjonowanie może być prowadzone w przypadku różnych stron internetowych. Czy jednak sprawdzi się ono wtedy, gdy strona należy do lokalnej firmy, dlatego też jej działalność skupiona jest głównie na ograniczonym rynku?
Tak, pozycjonowanie lokalne również jest bardzo skuteczną metodą promocji stron internetowych, która pozwala mniejszym firmom, skupionym na obsłudze klientów w danym mieście czy regionie, na uzyskanie jeszcze lepszych wyników.
Lokalne pozycjonowanie polega na zastosowaniu odpowiednich rodzajów słów kluczowych, które opisują ofertę. W tym przypadku dodaje się do nich również nazwę miejscowości czy regionu. To powoduje, że można dotrzeć z nimi skuteczniej do klientów poszukujących ofert w danej lokalizacji – mieszkańców danego miasta, turystów.
Dzięki lokalnemu pozycjonowaniu stron internetowych strona będzie więc prezentowana na wysokiej pozycji w wyszukiwarce i może ona wtedy łatwiej docierać do wielu nowych, potencjalnych konsumentów czy kontrahentów.
Czy pozycjonowanie lokalne się opłaca?
Atutem lokalnego pozycjonowania stron jest nie tylko jego wysoka skuteczność, ale również warto wskazać na przystępne ceny tej metody.
Pozycjonowanie lokalne skupia się na mniejszej liczbie słów kluczowych, które mają też zwykle niższą konkurencyjność. Oznacza to, że nie jest ono tak drogie jak pozycjonowanie prowadzone ogólnokrajowo.
Agencje prowadzące pozycjonowanie lokalne mogą zaprezentować wtedy klientom różne pakiety usług pod kątem cenowym, co powoduje, że można również dobrać je konkretnie do budżetu firmy.
Jak rozpocząć pozycjonowanie lokalne strony?
Prowadzenie pozycjonowania najlepiej zlecić agencji reklamowej, która ma w tym zakresie doświadczenie. Wówczas może ona zaoferować kompleksowe wsparcie obejmujące wszystkie etapy tej promocji online.
Agencje reklamowe zajmujące się pozycjonowaniem to głównie agencje interaktywne – zajmujące się promocją online, a także agencje SEO, SEM – skoncentrowane na reklamie w internecie.
W agencji specjalizującej się w pozycjonowaniu można skorzystać z obsługi polegającej na poniższych czynnościach:
- audyt SEO strony internetowej – dzięki niemu można uzyskać informacje o jej przygotowaniu do promocji i określić, jakie obszary wymagają dopracowania
- optymalizacja strony internetowej – są to zmiany prowadzone na konkretnej stronie, by przyszykować ją do skutecznego pozycjonowania
- link building – pozyskiwanie prowadzących do strony linków z innych stron online, co pozwala na podniesienie jej pozycji
- monitorowanie efektów – kontrola wyników promocji i raportowanie ich klientowi